„Physical Graffiti”: 12 lucruri pe care nu le știai despre albumul trupei Led Zeppelin

Se împlinesc azi 45 de ani de când Led Zeppelin a lansat Physical Graffiti în Marea Britanie. Era cel de -al șaselea lor album, de data aceasta, dublu. De altfel, este și albumul care a dat piesa Kashmir.

Pentru a sărbători cei 45 de ani de la lansare, iată 12 lucruri despre album, pe care probabil nu le știai:

Bron-Yr-Aur a fost scrisă pe când băieții lucrau la Led Zeppelin III, dar în cele din urmă a fost lansată  pe Physical Graffiti. Partea acustică a lui Jimmy Page a fost influențată de cântăreții de muzică folk Bert Jansch și Davy Graham.

Băieții erau atât de nerăbdători să înregistreze un dublu album, pentru că la vremea aceea era ca o exprimare artistică definitorie. Physical Graffiti a apărut după White Album al The Beatles, Exile on Main Street al Rolling Stones, Blonde On Blonde al lui Bob Dylan și doar cu un an înaintea albumului Quadrophenia al The Who.

Despre riff-ul faimos de pe Kashmir, Page spune: „Îl aveam înainte să merg să înregistrez. Aveam o bucată de piesă la care lucrase, și chiar la finalul ei aveam acel riff. Mă gândeam: „Oh, aste e chiar ceva ce vreau să încerc”. De-abia așteptam să intru la headley Grance cu John bonham și să-l fac”.

Partea la clape a lui John Paul Jones din Trampled Under Foot a fost inspirată din piesa Superstition a lui Stevie Wonder.

In My Time of Dying este o altă varinată a piesei Jesus, Make Up My Dying Bed a lui Blind Willei johnson, din 1927. O altă variantă a piesei a fost înregistrată și de Bob Dylan.

Destul de confuz, Houses of The Holy apare pe Physical Graffiti după ce a fost scos de pe precedentul album, cu același nume. Producătorul Rick Rubin a spus la un moment dat despre piesă: „E un fel de funk cu acorduri de jazz destul de interesante. Este una dintre piesele lor cele mai compacte. Și este singurul lor cântec care folosește ceva ce sună ca un clopot pentru vaci”.

John Paul Jones aproape că a părăsit trupa înainte de înregistrarea albumului pentru că i s-a oferit să fie dirijorul corului de la Catedrala Winchester.
Clădirile de pe copertă erau aceleași în fața cărora Keith Richards și Mick Jagger au fost filmați mai târziu în videoclipul pentru piesa The Rolling Stones, Waiting On A Friend. Art designerul Peter Corriston a spus că a căutat o clădire care era simetrică și avea detalii interesante.

Black Country Woman a fost înregistrată în spatele grădinii casei lui Mick Jagger, Stargroves, în 1972. Înregistrarea în aer liber s-a dovedit a fi dificilă. Odată când era la headley Grange, Plant a încercat să iasă afară pentru a cânta piesa, a fost atacat de mai multe gâște furioase.

Termenul de Custard Pie se referă la organele genitale feminine, precum în versurile: „Your custard pie, yeah, sweet and nice / When you cut it mama, save me a slice”, as well as „chewin’ a piece of your custard pie”.

Down By The Seaside a fost influențată de piesa lui Neil Young, Down By The River. A fost înregistrată în 1971, cu intenția de a fi lansată pe „Led Zeppelin IV”, dar a fost păstrată pentru „Physical Graffiti”.

Tom Morello spune că The Wanton Song a avut o incluență uriașă pentru Vietnow, piesa Rage Against The Machines.
Sursa: nme.com

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.