Documentar

Bryan Adams: surprinzătoarea poveste sexuală a piesei „Summer Of ’69”

Primul hit al lui Bryan Adams care a reușit să traverseze Atlanticul, Summer Of ’69 nu a fost despre inocența copilăriei și prietenii uitate, ci e o pledoarie pentru dragoste și sex.

Era iarna anului 1984. Doi tipi stăteau în studioul de la subsol al unei case din Vancouver, lucrând la o piesă de care niciunul dintre ei nu era mulțumit. Unul era Jim Vallance, un scriitor care-și crease reputația scriind hituri pentru Joe Cocker și Kiss. Era studioul lui. Celălalt tip era partenerul de scriitură al lui Vallance din acea vreme, și cântăreț în trupa lor. Îl chema Bryan Adams.

„Imaginile din cântec sunt despre iubire, nostalgie, frământările unui muzician și despre a face dragoste. Jimmy și Jody chiar există. Jimmy este bateristul care a părăsit trupa, iar Jody (Perpik) este sunetistul meu în turneu și acum, după 25 de ani.”

Jim Vallance oferă mai multe amănunte din interior: „Îmi amintesc când eu și Brian am tot revenit asupra acelui vers. Am sugerat ‘Woody quit and Gordy got married’, dar Bryan a crezut că „Jimmy” și ”Jody” sunau mai bine, și am fost de acord. Jody și soția sa apar în videoclipul acestei piese, cu o mașină care se îndepărtează și pe spatele acesteia scrie „Just Married”. Am sugerat versul ‘I got a job at the railway yard’, pentru că așa a făcut prietenul meu Chuck. Versul cu „railway” a supraviețuit în primele două variante ale cântecului, apoi a intervenit radarul Bryan. I s-a părut că sună prea mult a Bruce Springsteen, așa că am ajuns la varianta ‘I should have known we’d never get far’.

„Poate că avea dreptate, dar încă prefer ‘I got a job at the railway yard’. ‘Standing on your mother’s porch’ care era mai degrabă gen Springsteen în această piesă. Îl ascultam foarte mult pe Bruce la vremea aceea – și Bryan – iar piesa mea preferată era Thunder Road. Bruce cântă ‘from your front porch to my front seat’, și probabil că de aici a venit referirea la „porch”.”

Deși Summer Of ’69 a fost repede pusă cap la cap în subsolul lui Vallance, înregistrarea s-a dovedit a fi un proces laborios. Dându-și seama că avea un cântec care i-ar fi putut aprinde cariera, Adams a făcut tot posibilul să imprime sunetul pe care l-a auzit în mintea sa. Piesa a fost înregistrată de trei ori”, își amintește el. „ Am încercat să captez o energie specială pe această piesă – și aproape că mi-am pierdut echipa făcând asta. Practic, m-am certat cu fiecare dintre ei, până când a sunat așa cum am vrut eu. Nu a fost ușor să ajung aici.”

Lansată în august 1985, Summer Of ’69 a ajuns pe locul 5 în America și doar pe locul 42 în Marea Britanie. Succesul a fost lent, iar albumul de pe care face parte a reintrat în topuri la finalul anului 1991. A fost vândut în 12 milioane de copii.

În prezent, Adams privește totul puțin filozofic: „Topurile nu contează. Ceea ce contează este ca acest cântec să fie grozav. Și este. Și demonstrează că oamenii care sunt pe la posturile de radio nu știu exact întotdeauna ce-și doresc oamenii.”

Nici Vallance nu s-a săturat de Summer Of ’69 : „Cred că Bryan și cu mine am fost la vârf. Încă nu avusesem până atunci un succes adevărat. În ianuarie 1984 încă scriam piese din tot felul de motive. Totul a început să se pornească după Reckless.”
sursa: Classic Rock

 

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button