Documentar

Cum a reușit Dire Straits să depășească toate așteptările cu albumul „Brothers in Arms”

În 1986, Dire Straits ajunge pe locul 1 în Marea Britanie cu cel de-al cincilea album de studio, Brothers in Arms. Cu 10 săptămâni pe cea mai înalta poziție în Marea Britanie și 9 în Statele Unite, albumul este cel mai bine vândut în istoria britanică și a câștigat două Premii Grammy și „Best British Album” la Brit Awards, în 1987.

Cu cel de al patrulea album de studio, apărut în 1982, Love Over Gold, Dire Straits a reușit să îndeplinească așteptările comerciale. Când au revenit în 1985 cu următorul album, Brothers In Arms, le-au depășit însă cu mult.

Sound-ul de pe Brothers In Arms a rămas în cea mai mare parte intact, cu aceleași interpretări impecabil de curate și o chitară incredibil de puternică. Dar, între o piesă tipică trupei, cum este Your Latest Trick și piesa care dă titlul albumului, există câteva cântece care lovesc, mai prietenoase cu radioul, dintre care două dintre ele – Money For Nothing și Walk Of Life – vor deschide calea către milioane și milioane de fani.

Dar înainte să intre pe primele locuri în topuri, s-a vândut în milioane de exemplare și a câștigat premii Grammy. După ce a lucrat piesele împreună cu trupa la repetiții, liderul grupului, Mark Knopfler i-a luat pe toți colegii și pe co-producătorul Neil Dorfsman la AIR Studios din Insula Montserrat din Marea Caraibilor – o locație idilică într-un fel, și frustrantă din alt punct de vedere.

„Era o tortură”, le-a declarat Dorfsman celor de la Sound on Sound. „Era un studio cu un sound bun, dar camera în sine nu avea nimic primitor…Ne înghesuisem toți acolo, cu câte trei sau patru tipi și am construit niște spații din niște panouri negre și ce am mai găsit noi pe acolo.”

Ceea ce a ajutat piesele de pe album într-o eră digitală care atunci începea să se nască a fost consola Neve a studioului, care, în combinație cu vibe-ul de pe insulă a produs puritatea sunetului așa cum s-a intenționat. „Era un loc grozav pentru a sta și a te relxa, așa că te puteai concentra la ceea ce făceai”, a explicat Dorfsman. „Iar aparatura era atât de bună încât orice suna extraordinar de bine”.

O excepție notabilă de la acea regulă s-a demonstrat a fi modul de a cânta al toboșarului Terry Williams, pe care Dorfsman l-a găsit imediat plin de lipsuri – o opinie pe care a împărtășit-o și Knopfler. Deși Williams nu a fost dat afară din trupă, a fost însă dat la o parte de la sesiunile de înregistrări și înlocuit cu Omar Hakim, membru în trupa lui Sting, Blue Turtles.

Deși știa că ar fi putut să gestioneze situația puțin mai delicat, Dorfsman rămas ferm pe poziție și își amintește că imediat s-a simțit diferența atunci când Hakim a început să lovească tobele pentru prima dată – începutul a două zile de muncă care s-a terminat cu Hakim care a înlocuit toate bucățile lui Williams, cu excepția crescendourile din intro-ul Money For Nothing.

„Omar este foarte, foarte încrezător ca muzician și persoană, și ceea ce a adus albumului a fost exact ceea ce aveam nevoie, ceea ce practic a fost un fel de șut în fund”, spune Dorfsman. „Eram acolo în Montserrat, era frumos, înotam foarte mult, ne relaxam, practic intrasem într-o stare în care energia încet-încet dispărea. Era ca și cum am fi fost în vacanță pentru un timp și ne-am pierdut un pic din energie fără să ne dăm seama. Muzica avea nevoie de acea energie și nu prea reușisem să o captăm. Nu aveam un vibe bun, dar apoi îmi amintesc că a venit Omar și a fost ca un buldozer – atitudine de New York, energie de New York”.

 

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button